[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
نمایه ها::
برای نویسندگان::
هزینه چاپ::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سیاست های نشریه ::
بیانیه اخلاقی::
ثبت شکایت::
::
Citation Indices from GS

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations62733583
h-index2719
i10-index18478
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 25، شماره 4 - ( 8-1396 ) ::
جلد 25 شماره 4 صفحات 51-43 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تاثیرآموزش مرتبط با کار، جابجایی شغلی، ارزشیابی عملکرد و پیشرفت شغلی در توسعه منابع انسانی در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1394
مقداد کاظمی1 ، محسن جلیلیان2 ، مهرداد کاظمی* 3، محمدامین رشیدی1
1- گروه مهندسی بهداشت حرفه ای، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران
2- گروه آموزش بهداشت و ارتقا سلامت، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران
3- گروه مهندسی بهداشت حرفه ای، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران ، kazemi.mehrdad1362@gmail.com
چکیده:   (4765 مشاهده)

مقدمه: منابع انسانی از مهم ترین فاکتور های توسعه سازمانی می‌باشد. از این رو مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر آموزش، جابجایی شغلی، ارزشیابی عملکرد و پیشرفت شغلی در توسعه منابع انسانی انجام گرفت.
مواد و روش‌ها: این مطالعه توصیفی- تحلیلی و از نوع مقطعی بود که بر روی 200 نفر از کارکنان شاغل در پردیس و ستاد دانشگاه علوم پزشکی ایلام انجام گرفت. جهت جمع آوری داده ‌ها از پرسشنامه بررسی عملکرد منابع انسانی استفاده شد. داده ‌های مطالعه با استفاده از نرم افزار آماری SPSS.21 و با استفاده از آزمون‌ های آماری تی مستقل و همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد.
یافته‌ های پژوهش: نتایج نشان داد میانگین سنی، سابقه کاری و آموزش‌ های بدو خدمت در کارکنان ستاد دانشگاه به طور معناداری بیشتر از پردیس می‌باشد(05/0P<). یافته ‌های آزمون پیرسون حاکی از همبستگی مثبت و معنی دار بین عملکرد منابع انسانی با آموزش در ستاد دانشگاه بود (05/0P<) متغیر های آموزش (98/0±48/2) و ارزشیابی عملکرد (33/1±41/2) به ترتیب در پردیس و ستاد دانشگاه بالاترین میانگین نمره را در بین عوامل تاثیر گذار بر توسعه منابع انسانی به خود اختصاص دادند.
بحث و نتیجه گیری: به کار گیری استراتژی‌ های مناسب در آموزش و ارزشیابی کارکنان می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر عملکرد و توسعه منابع انسانی دانشگاه و واحدهای تابعه آن داشته باشد.

واژه‌های کلیدی: آموزش، جابجایی شغلی، ارزشیابی عملکرد، پیشرفت شغلی، توسعه منابع انسانی
متن کامل [PDF 543 kb]   (1270 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
دریافت: 1394/10/15 | پذیرش: 1395/6/16 | انتشار: 1396/8/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Kazemi M, Jalilian M, Kazemi M, Rashidi M. The Effect of Education Related to Work and Job Displacement and Performance Evaluation and Job Achievement on Human Resource Development in Staff of Ilam University of Medical Sciences in 2015-2016. J. Ilam Uni. Med. Sci. 2017; 25 (4) :43-51
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-3295-fa.html

کاظمی مقداد، جلیلیان محسن، کاظمی مهرداد، رشیدی محمدامین. بررسی تاثیرآموزش مرتبط با کار، جابجایی شغلی، ارزشیابی عملکرد و پیشرفت شغلی در توسعه منابع انسانی در میان کارکنان دانشگاه علوم پزشکی ایلام در سال 1394. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1396; 25 (4) :43-51

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-3295-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 25، شماره 4 - ( 8-1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام Journal of Ilam University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.17 seconds with 40 queries by YEKTAWEB 4643