[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
نمایه ها::
برای نویسندگان::
هزینه چاپ::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سیاست های نشریه ::
بیانیه اخلاقی::
ثبت شکایت::
::
Citation Indices from GS

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations68634096
h-index2822
i10-index20599
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 32، شماره 5 - ( 9-1403 ) ::
جلد 32 شماره 5 صفحات 143-136 برگشت به فهرست نسخه ها
تاثیر بازی وارسازی آنلاین بر یادگیری صداهای ریوی و خود کارآمدی(خلاصه سیاستی)
فاطمه نجفی1 ، مصیب مظفری1 ، معصومه شوهانی1 ، مریم پاک سرشت1 ، فخر الدین تقی نژاد1 ، رضا پاکزاد2 ، امیررضا باژدان3 ، علی رضا وسیعی* 4
1- گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران
2- گروه اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران
3- کمیته تحقیقات دانشجویی، گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران
4- گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی ایلام، ایلام، ایران ، rezawest10@gmail.com
چکیده:   (128 مشاهده)
مقدمه: تشخیص و انجام اقدام درمانی مراقبتی به‌هنگام در بیماری های ریوی، یکی از مهم ترین راه های حفظ حیات بیمار می باشد. لذا مطالعه کنونی با هدف بررسی تاثیر بازی وارسازی به روش آنلاین بر یادگیری بیماری های ریوی، صداهای ریوی و خودکارآمدی در دانشجویان پرستاری انجام شد.
مواد و روش­ها: مطالعه حاضر، به صورت نیمه تجربی بر روی 68 دانشجوی پرستاری ترم ششم با روش نمونه گیری در دسترس و تخصیص تصادفی به گروه کنترل و مداخله، انجام شد. افراد گروه مداخله در طی سه جلسه به صورت هفتگی، بیماری ها و صداهای ریوی را به صورت آموزش در پلتفرم استوری لاین و انجام بازی وارسازی در نرم افزار کاهوت دریافت کرده و گروه کنترل نیز همان محتوا را در قالب روش سخنرانی توسط مدرس یکسان دریافت نمودند. پرسش نامه های اطلاعات جمعیت شناختی، سنجش یادگیری و خود کارآمدی قبل از مداخله و دو هفته پس از پایان مداخله تکمیل شده و داده ها، با استفاده آزمون های آماری توصیفی و استنباطی در نرم افزار SPSS نسخه 26 تحلیل شدند.
یافته­ های پژوهش: قبل از انجام مداخله بین دو گروه تفاوت معنی داری مشاهده نگردید اما پس از مداخله، میانگین و انحراف معیار نمرات سنجش یادگیری در گروه مداخله نسبت به گروه کنترل و نیز  نمرات خود کارآمدی در گروه مداخله نسبت به گروه کنترل تفاوت آماری معنی دار مشاهده گردید.
بحث و نتیجه‌گیری: انجام بازی وارسازی به روش آنلاین سبب بهبود یادگیری بیماری های ریوی، صدا های ریوی و خود کارآمدی در دانشجویان پرستاری می گردد. پیشنهاد می شود از این روش برای یادگیری دروس عملی و نظری استفاده شود.
 
واژه‌های کلیدی: بازی وارسازی، آنلاین، بیماری های ریوی، صداهای ریوی، خود کارآمدی
متن کامل [PDF 564 kb]   (82 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: پرستاری
دریافت: 1403/6/5 | پذیرش: 1403/7/8 | انتشار: 1403/9/15
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA

Ethics code: IR.MEDILAM.REC.1402.158


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Najafi F, Mozafari M, Shohani M, Pakseresht M, Taghynezhad F, Pakzad R, et al . Effect of online gamification on learning lung diseases and self-efficacy (Policy Brief). J. Ilam Uni. Med. Sci. 2024; 32 (5) :136-143
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-8392-fa.html

نجفی فاطمه، مظفری مصیب، شوهانی معصومه، پاک سرشت مریم، تقی نژاد فخر الدین، پاکزاد رضا، و همکاران.. تاثیر بازی وارسازی آنلاین بر یادگیری صداهای ریوی و خود کارآمدی(خلاصه سیاستی). مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1403; 32 (5) :136-143

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-8392-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 32، شماره 5 - ( 9-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام Journal of Ilam University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.15 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4671