[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
نمایه ها::
برای نویسندگان::
چاپ سریع::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سیاست های نشریه ::
بیانیه اخلاقی::
ثبت شکایت::
::
Citation Indices from GS

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations61793505
h-index2619
i10-index18276
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 21، شماره 6 - ( آذر ماه 1392 ) ::
جلد 21 شماره 6 صفحات 95-87 برگشت به فهرست نسخه ها
مدلسازی علل گرایش زنان به جراحی زیبایی با کاربرد نرم افزارLisrel
کمال کوهی* 1، مهستی علیزاده2
1- دانشگاه ، k.koohi@tabrizu.ac.ir
2- University
چکیده:   (8530 مشاهده)
زمینه و اهداف: جراحی زیبایی در جامعه مصرفی مدرن به یکی از موضوعات اساسی در مطالعات جامعه شناختی و پزشکی تبدیل شده است. بر همین اساس، هدف اصلی مقاله تبیین علل گرایش زنان به جراحی زیبایی در چهارچوب جامعه شناسی پزشکی است روش بررسی: تحقیق به روش پیمایشی ، با تعداد نمونه 738 نفر انجام شده است. روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای توام با تصادفی ساده و سیتماتیک بوده و بوسیله پرسشنامه اطلاعات لازم از زنان 15 ساله و بالاتر گردآوری شده است. برای تجزیه و تحلیل مقدماتی داده ها از نرم افزار SPSSنسخه 17 و برای مدلسازی علل گرایش زنان به جراحی زیبایی از نرم افزار Lisrelنسخه 5/8 استفاده شده است. یافته ها: پس تجزیه و تحلیل داده ها یافته ها نشان می دهد که: 1) گرایش به جراحی زیبایی در میان زنان 15 ساله و بالاتر شهر تبریز از سطح متوسط به پایینی برخوردار است.به عبارت دیگر، از هر 100 نفر زن 22/32 نفرشان گرایش به انجام جراحی های زیبایی دارند.2) بین متغیرهای مقایسه اجتماعی بدن، گروه های مرجع، سرمایه فرهنگی، اقتصادی و گرایش زنان به جراحی زیبایی همبستگی معنی داری وجود داشته و این متغیرهای تا 43درصد از واریانس متغیر جراحی زیبایی را تبیین می نمایند.3) متغیرهای سن، تحصیلات، رسانه ها و سرمایه اجتماعی اثر غیر مستقیم معنی دار و مقایسه اجتماعی بدن، گروه های مرجع، سرمایه فرهنگی و اقتصادی نیز اثر مستقیم معنی دار بر گرایش زنان به جراحی زیبایی دارند نتیجه گیری: مدل نهایی تولید شده در نرم افزار لیزرل نشانگر این است که متغیرهای مقایسه اجتماعی بدن، گروه های مرجع، سرمایه فرهنگی و اجتماعی از جمله عوامل موثر بر گرایش زنان به جراحی زیبایی تلقی می شود.
واژه‌های کلیدی: زنان، جراحی زیبایی، مقایسه اجتماعی بدن، لیپوساکشن، بدن زنان
متن کامل [PDF 403 kb]   (2765 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1390/10/3 | پذیرش: 1392/10/9 | انتشار: 1392/10/9
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

koohi K, Alizadeh M. The Modeling of The Causes of Women's Tendency to Cosmetic Surgery With Using Lisrel Software . J. Ilam Uni. Med. Sci. 2013; 21 (6) :87-95
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-496-fa.html

کوهی کمال، علیزاده مهستی. مدلسازی علل گرایش زنان به جراحی زیبایی با کاربرد نرم افزارLisrel . مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1392; 21 (6) :87-95

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-496-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 6 - ( آذر ماه 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام Journal of Ilam University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4643