[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
نمایه ها::
برای نویسندگان::
هزینه چاپ::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سیاست های نشریه ::
بیانیه اخلاقی::
ثبت شکایت::
::
Citation Indices from GS

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations62733583
h-index2719
i10-index18478
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 23، شماره 2 - ( 4-1394 ) ::
جلد 23 شماره 2 صفحات 158-149 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه ویژگی های شخصیتی و شیوه های فرزندپروری مادران دانش آموزان دختر دوره ابتدایی دارای اختلالات برونی سازی شده با مادران دانش آموزان عادی شهر ایلام
فروزان داوری فرد1 ، شهرام مامی* 2
1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام ، shahram.mami@yahoo.com
چکیده:   (7351 مشاهده)

مقدمه: مطالعات نشان داده است که ویژگی های شخصیتی وشیوه های فرزندپروری مادران در ابتلای فرزندان به اختلال های برونی سازی شده نقش دارند. هدف ازاین پژوهش مقایسه‏ ویژگی‌های شخصیتی و شیوه‏های فرزندپروری مادران دانش‏‌آموزان دختر دوره ابتدایی دارای اختلالات برونی‏سازی شده و مادران دانش‏آموزان عادی بود.

مواد و روش ها: جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه‌ی مادران دانش آموزان دختر دوره ی ابتدایی شهر ایلام که در سال تحصیلی 92-93 مشغول به تحصیل بودند. به منظور انجام پژوهش حاضر تعداد 57 دانش آموز (31 دانش آموز دارای اختلال برون سازی شده و 26 دانش آموز عادی) به شیوه نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و پرسشنامه های ویژگی های شخصیتی و شیوه های فرزندپروری در اختیار آنها قرار گرفت تا توسط والدینشان تکمیل گردند. پس از جمع آوری اطلاعات، داده ها بوسیله نرم افزار SPSS نسخه بیست و آزمون تحلیل واریانس چندمتغیره مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفتند.

یافته های پژوهش: نتایج نشان داد که بین دو گروه مادران کودکان دارای اختلال برون سازی شده و عادی از نظر ویژگی‌های شخصیتی و شیوه‌های فرزندپروری تفاوت معنی داری وجود ندارد. به این معنی که ویژگی‌های شخصیتی و شیوه‌های فرزندپروری مادران کودکان دارای اختلالات برون سازی شده و عادی مشابه می باشند.

بحث و نتیجه‌گیری: ویژگی‌های شخصیتی و شیوه‏های فرزندپروری مادران عواملی موثردرابتلا کودکان به اختلالات برونی‏سازی شده می باشند. لذا با توجه به نتایج این پژوهش توصیه می شود این عوامل در هردو والد هم دختران و هم پسران دانش آموز مورد بررسی ومقایسه قرار گیرند.

واژه‌های کلیدی: ویژگی های شخصیتی، شیوه های فرزندپروری، اختلال برون سازی شده
متن کامل [PDF 645 kb]   (2880 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: روانشناسی بالینی
دریافت: 1393/8/3 | پذیرش: 1393/11/4 | انتشار: 1394/4/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Davarifard F, Mami S. Comparison The Personality Characteristics And The Parenting Styles of Elementary School Girls Students Mothers with Externalizing Disorder and Mothers of Normal Girl Students In Ilam. J. Ilam Uni. Med. Sci. 2015; 23 (2) :149-158
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-2226-fa.html

داوری فرد فروزان، مامی شهرام. مقایسه ویژگی های شخصیتی و شیوه های فرزندپروری مادران دانش آموزان دختر دوره ابتدایی دارای اختلالات برونی سازی شده با مادران دانش آموزان عادی شهر ایلام. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1394; 23 (2) :149-158

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-2226-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 23، شماره 2 - ( 4-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام Journal of Ilam University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4643