[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
نمایه ها::
برای نویسندگان::
هزینه چاپ::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سیاست های نشریه ::
بیانیه اخلاقی::
ثبت شکایت::
::
Citation Indices from GS

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations62733583
h-index2719
i10-index18478
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 21، شماره 1 - ( فروردین 1392 ) ::
جلد 21 شماره 1 صفحات 155-150 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی وضعیت رسانه های تولید شده در بخش آموزش سلامت ایران
سمانه ابوالخیریان* ، هادی تهرانی ، امیر نصیری ، منا اردستانی ، فاطمه رخشانی ، اکبر بابایی حیدر آبادی ، ملوک جعفر پور
چکیده:   (13872 مشاهده)
مقدمه: در سال های اخیـر نقش رســانه های آمـــوزشی در ارائه اطــلاعات و مــهارت های لازم جهت تصمیم گیری های سالم و در نتیجه ارتقاء سلامت جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است. لذا ارزیابی رسانه های آموزشی سلامت جهت بهبود کیفیت و ارتقاء آموزش سلامت ضروری می باشد. مواد و روش ها: جامعه مورد مطالعه در این تحقیق کلیه رسانه های تولید شده در کلیه دانشگاه ها علوم پزشکی، ادارات، دفاتر و مراکز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در طی سال 84 تا 89 بود که به صورت سرشماری انتخاب شده بودند. کلیه رسانه های تحت بررسی پس از جمع آوری توسط نرم افزاری که به همین منظور طراحی شده بود آرشیو و از نظر نوع و موضوع رسانه دسته بندی و سپس مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش: نتایج حاصل از این مطالعه نشان داد که رسانه های تولید شده در بخش بیماری های واگیر (46/16 درصد) و غیر واگیر(33/13 درصد) به ترتیب بیشترین درصد فروانی را به خود اختصاص داده بودند. هم چنین از نظر نوع رسانه بیشترین درصد فراوانی را پمفلت(91/34 درصد) و کمترین درصد فراوانی را مولتی مدیا(001/0 درصد) داشتند. یافته های مطالعه هم چنین نشان داد که رسانه های غیر چاپی تنها 6 درصد از کل رسانه ها را تشکیل می دادند. بحث و نتیجه گیری: با توجه به اهمیت نقش رسانه های آموزشی به ویژه رسانه های نوین در افزایش آگاهی و توانمندسازی جامعه توصیه می شود تا در برنامه ریزی های آتی به نیازهای آموزشی جامعه و فرصت های جدیدی که رسانه های نوین در اختیار آموزش دهندگان سلامت قرار می دهند توجه بیشتری مبذول گردد.
واژه‌های کلیدی: آموزش، سلامت، رسانه
متن کامل [PDF 385 kb]   (3880 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش بهداشت
دریافت: 1392/3/21 | پذیرش: 1392/7/29 | انتشار: 1392/7/29
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abolkheyrian S, tehrani H, nasiry A, ardestani M, rakhshani F, babaei haidar abadi A et al . Survey the Status of Media in Health Education in Iran. J. Ilam Uni. Med. Sci. 2013; 21 (1) :150-155
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-1043-fa.html

ابوالخیریان سمانه، تهرانی هادی، نصیری امیر، اردستانی منا، رخشانی فاطمه، بابایی حیدر آبادی اکبر و همکاران.. بررسی وضعیت رسانه های تولید شده در بخش آموزش سلامت ایران. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1392; 21 (1) :150-155

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-1043-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 1 - ( فروردین 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام Journal of Ilam University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.17 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4643