<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<journal>
<title>Journal of Ilam University of Medical Sciences</title>
<title_fa>مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام</title_fa>
<short_title>J. Ilam Uni. Med. Sci.</short_title>
<subject>Medical Sciences</subject>
<web_url>http://sjimu.medilam.ac.ir</web_url>
<journal_hbi_system_id>96</journal_hbi_system_id>
<journal_hbi_system_user>journal96</journal_hbi_system_user>
<journal_id_issn>1563-4728</journal_id_issn>
<journal_id_issn_online>2588-3135</journal_id_issn_online>
<journal_id_pii></journal_id_pii>
<journal_id_doi>doi</journal_id_doi>
<journal_id_iranmedex></journal_id_iranmedex>
<journal_id_magiran></journal_id_magiran>
<journal_id_sid></journal_id_sid>
<journal_id_nlai></journal_id_nlai>
<journal_id_science></journal_id_science>
<language>fa</language>
<pubdate>
	<type>jalali</type>
	<year>1394</year>
	<month>4</month>
	<day>1</day>
</pubdate>
<pubdate>
	<type>gregorian</type>
	<year>2015</year>
	<month>7</month>
	<day>1</day>
</pubdate>
<volume>23</volume>
<number>2</number>
<publish_type>online</publish_type>
<publish_edition>1</publish_edition>
<article_type>fulltext</article_type>
<articleset>
	<article>


	<language>fa</language>
	<article_id_doi></article_id_doi>
	<title_fa>ارتباط بین دریافت ریبوفلاوین و بروز علائم میگرن: مروری بر متون موجود بین سال‌های 1994 تا 20142014</title_fa>
	<title>The association Between Riboflavin Intake and Incidence of Migraine Symptoms: A Review on Evidences Between 1994-2014</title>
	<subject_fa>تغذیه</subject_fa>
	<subject>susteenance</subject>
	<content_type_fa>پژوهشي</content_type_fa>
	<content_type>Research</content_type>
	<abstract_fa>&lt;div align=&quot;right&quot; style=&quot;direction: rtl&quot;&gt;مقدمه: میگرن یک بیماری مزمن است که سالانه 6 درصد از مردان و 18 درصد از زنان را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری یک اختلال معمول در دوران کودکی و بزرگسالی می باشد. مطالعات نشان داده اند که دریافت ریبوفلاوین می تواند در کاهش علائم میگرن نقش مهمی داشته باشد. لذا، هدف مطالعه حاضر مروری بر پژوهش های انجام گرفته در زمینه ارتباط بین دریافت ریبوفلاوین و بروز علائم میگرن می باشد.&lt;br&gt;
&amp;nbsp;مواد و روش ها: این مطالعه مروری با جستجو در پایگاه های اطلاعاتی PubMed،Scopus ،Science Direct و Web of Science و با استفاده از کلید واژه های:&amp;quot;migraine&amp;quot;، &amp;quot;headache&amp;quot;، &amp;quot;riboflavin&amp;quot; و &amp;quot;vitamin B2&amp;quot; صورت گرفت. در این مقاله مطالعات کارآزمایی بالینی، مقطعی، آینده نگر و گذشته نگر انتشار یافته بین سال های 1994 تا 2014 مورد بررسی قرار گرفتند. مطالعاتی که میگرن را با معیارهای IHS تشخیص داده و بر روی انسان انجام شده بودند وارد مطالعه شده و مقالاتی که به زبان غیر انگلیسی بودند و مطالعاتی که هدف اصلی آن ها سردرد بود از مطالعه خارج شدند.&lt;br&gt;
یافته های پژوهش: از مجموع 76 مقاله یافت شده، تجزیه و تحلیل نهایی بر روی 7 مقاله صورت گرفت. مطالعات بررسی شده بر روی بزرگسالان نشان دادند که مکمل ریبوفلاوین در دوزهای بالا(400 میلی گرم) علاوه بر بهبود علائم، می تواند یک نقش پروفیلاکتیک یا پیشگیری کننده در پیشرفت حملات میگرنی نیز داشته باشد. مطالعات انجام شده در کودکان نشان داد که مصرف 400 میلی گرم ریبوفلاوین باعث بهبود علائم میگرن می گردد، اما دریافت دوزهای پایین تر آن مثل 200 میلی گرم و 50 میلی گرم، هیچ تاثیر معنی داری در علائم میگرن نداشت.&lt;br&gt;
بحث و نتیجه گیری: ریبوفلاوین در دوزهای بالا(400 میلی گرم) احتمالاً باعث کاهش علائم میگرن در بزرگسالان و کودکان می شود. اما به علت مطالعات اندکی که در این زمینه صورت گرفت، انجام مطالعات بیشتر توصیه می شود. .&lt;/div&gt;
</abstract_fa>
	<abstract>&lt;p&gt;Introduction: Worldwide, migraine is a chronic disease that it annually affects 6% of men and 18% of women. It is a common disorder in childhood and adolescence periods. Studies have indicated that riboflavin intake can play important role in reduction of migraine symptoms. Therefore, the purpose of present study was to review the researches which conducted in field of relationship between riboflavin and symptoms of migraine.&lt;br&gt;
&amp;nbsp;Materials &amp; methods: This systematic review was conducted by searching on PubMed, Scopus, Science Direct and Web of Science data bases and using keywords including: &amp;ldquo;migraine&amp;rdquo;, &amp;ldquo;headache&amp;rdquo;, &amp;ldquo;riboflavin&amp;rdquo; and &amp;ldquo;vitamin B2&amp;rdquo;. In this article, we were reviewed clinical trial, cross-sectional, retrospective and prospective studies which published during 1994 to 2014. Inclusion criteria were studies that diagnosed migraine with IHS criteria and they were performed on human, and exclusion criteria included non-English language articles and studies that investigated headaches as the main aim.&lt;br&gt;
&amp;nbsp;Findings: of 76 articles we found, the final analysis was based on 7 articles. Investigated studies on adults showed that riboflavin supplementation in high dose (400 mg) not only improve the migraine symptoms, but also have a prophylactic or preventive role in development of migraine attacks. Studies that were performed among children showed that taking 400 mg riboflavin improve migraine symptoms, but taking lower doses such as 200 or 50 mg, showed no significant effect on migraine symptoms.&lt;br&gt;
&amp;nbsp;Discussion &amp; Conclusion: Riboflavin in high-doses (400 mg) probably reduces migraine symptoms both among adults and children. But due to few studies in this field, further studies are recommended.&lt;/p&gt;
</abstract>
	<keyword_fa>میگرن, سردرد, ریبوفلاوین, ویتامین B2</keyword_fa>
	<keyword>Migraine, Headache, Riboflavin, Vitamin B2</keyword>
	<start_page>103</start_page>
	<end_page>110</end_page>
	<web_url>http://sjimu.medilam.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-1615-1&amp;slc_lang=fa&amp;sid=1</web_url>


<author_list>
	<author>
	<first_name>Omid</first_name>
	<middle_name></middle_name>
	<last_name>Sadeghi</last_name>
	<suffix></suffix>
	<first_name_fa>امید</first_name_fa>
	<middle_name_fa></middle_name_fa>
	<last_name_fa>صادقی</last_name_fa>
	<suffix_fa></suffix_fa>
	<email>omidsadeghi69@yahoo.com</email>
	<code>9600319475328460024797</code>
	<orcid>9600319475328460024797</orcid>
	<coreauthor>No</coreauthor>
	<affiliation>Isfahan University of Medical Sciences</affiliation>
	<affiliation_fa>ددانشگاه علوم پزشکی اصفهان</affiliation_fa>
	 </author>


	<author>
	<first_name>Gholamreza</first_name>
	<middle_name></middle_name>
	<last_name>Askari</last_name>
	<suffix></suffix>
	<first_name_fa>غلامرضا</first_name_fa>
	<middle_name_fa></middle_name_fa>
	<last_name_fa>عسکری</last_name_fa>
	<suffix_fa></suffix_fa>
	<email>omidsadeghi69@yahoo.com</email>
	<code>9600319475328460024798</code>
	<orcid>9600319475328460024798</orcid>
	<coreauthor>No</coreauthor>
	<affiliation>Isfahan University of Medical Sciences, </affiliation>
	<affiliation_fa>دانشگاه علوم پزشکی اصفهان</affiliation_fa>
	 </author>


	<author>
	<first_name>Morteza</first_name>
	<middle_name></middle_name>
	<last_name>Nasiri</last_name>
	<suffix></suffix>
	<first_name_fa>مرتضی</first_name_fa>
	<middle_name_fa></middle_name_fa>
	<last_name_fa>نصیری</last_name_fa>
	<suffix_fa></suffix_fa>
	<email>mortezanasiri.or87@yahoo.com</email>
	<code>9600319475328460024799</code>
	<orcid>9600319475328460024799</orcid>
	<coreauthor>No</coreauthor>
	<affiliation>Jundishapur University of Medical Sciences</affiliation>
	<affiliation_fa>دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز</affiliation_fa>
	 </author>


	<author>
	<first_name>Zahra</first_name>
	<middle_name></middle_name>
	<last_name>Maghsoudi</last_name>
	<suffix></suffix>
	<first_name_fa>زهرا</first_name_fa>
	<middle_name_fa></middle_name_fa>
	<last_name_fa>مقصودی</last_name_fa>
	<suffix_fa></suffix_fa>
	<email>omidsadeghi69@yahoo.com</email>
	<code>9600319475328460024800</code>
	<orcid>9600319475328460024800</orcid>
	<coreauthor>Yes
</coreauthor>
	<affiliation>Isfahan University of Medical Sciences, </affiliation>
	<affiliation_fa>دانشگاه علوم پزشکی اصفهان</affiliation_fa>
	 </author>


</author_list>


	</article>
</articleset>
</journal>
