TY - JOUR T1 - On Medical Sciences Universities students’ Application of E-learning Environments: A Case Study in Medical Sciences Universities in West of Iran TT - سنجش رابطه استفاده از محیط های آموزش الکترونیکی و وب 2 با مهارت های تحمل فشار روانی، کنترل تکانش و خودآگاهی هیجانی در دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور JF - sjimu JO - sjimu VL - 21 IS - 6 UR - http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-412-fa.html Y1 - 2013 SP - 9 EP - 15 KW - Electronic Teaching KW - Students KW - Medical teaching KW - Electronic Teaching Environments N2 - چکیده مقدمه : فناوری های نوین همه عرصه های زندگی بشر و از جمله آموزش را متاثر نموده است و آموزش پزشکی از این امر مستثنی نیست. این پژوهش با هدف بررسی میزان دانش و مهارت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور در زمینه کار با محیط های آموزش الکترونیکی، میزان اعتقاد آنها به اثربخشی استفاده از این محیط ها در فرایند یادگیری و سرانجام میزان کاربرد این محیط ها توسط آنها صورت گرفته است. مواد و روش ها : جامعه آماری این تحقیق، کلیه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور بوده اند که 370 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده، یک پرسشنامه محقق ساخته بوده که بر اساس ضریب آلفای کرونباخ پایایی آن برای متغیرهای اساسی تحقیق قابل قبول برآورد گردید. یافته های پژوهش : نتایج این تحقیق حاکی از این است که میزان اعتقاد 69.5 درصد از پاسخگویان به اثربخشی محیط های آموزش الکترونیکی در حد متوسط، میزان دانش و مهارت 48.9 درصد از پاسخگویان در زمینه کار با محیط های آموزش الکترونیکی در حد کم و میزان استفاده 43.0 درصد پاسخگویان از این محیط ها در حد کم بوده است. همچنین مقایسه پاسخگویان دختر و پسر نشان می دهد که میزان دانش و مهارت و همچنین میزان کاربرد محیط های آموزش الکترونیکی توسط پاسخگویان پسر بیش از پاسخگویان دختر بوده است. بحث و نتیجه گیری : با توجه به نتایج توصیه می گردد عوامل و موانع فراروی کاربرد محیط های آموزش الکترونیکی در دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور از دیدگاه دانشجویان این دانشگاه ها مورد بررسی قرار گیرد. M3 ER -