[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
نمایه ها::
برای نویسندگان::
هزینه چاپ::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سیاست های نشریه ::
بیانیه اخلاقی::
ثبت شکایت::
::
Citation Indices from GS

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations62733583
h-index2719
i10-index18478
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 21، شماره 4 - ( ضمیمه تابستان 1392 ) ::
جلد 21 شماره 4 صفحات 74-67 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی شیوه های رفتاری دانشجویان در محیط های علمی-پژوهشی
ناهید صفری ، ذبیح اله قارلی پور ، فاطمه حسینی ، محمدرضا فکور زیبا ، کامل قبادی داشدبی* 1، الهه توسلی ، محسن جلیلیان
1- ، kghobadi61@yahoo.com
چکیده:   (10537 مشاهده)
مقدمه: اهمیت تحقیق دانشجویی برای تمام دست اندرکاران امور آموزش و پژوهش پزشکی آشکار است. لذا پرداختن به عملکرد دانشجویان و عوامل مرتبط در حین تحصیل بسیار مهم تلقی می شود. مطالعه حاضر به منظور تعیین شیوه های رفتاری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محیط های علمی پژوهشی انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی به صورت مقطعی بوده و جامعه آماری ما را کلیه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل دادند، که با استفاده از روش نمونه گیری کوکران 400 نفر دانشجویان در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری حرفه ای و دکترای تخصصی(PhD)، در نیم سال دوم سال تحصیلی 85-1384 به عنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه استفاده گردید و برای تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار آماریSPSS vol.16 و آزمون آماری کای اسکوئر استفاده شد. یافته های پژوهش: پژوهش نشان داد که میزان علاقه به انجام پژوهش های علمی در بین دانشجویان 19درصد درسطح ضعیف، 75/38 درصد در سطح متوسط، 25/42 درصد در سطح خوب عنوان شد. هم چنین میزان علاقه به شرکت در کارگاه های علمی آموزشی در بین دانشجویان علوم پزشکی شیراز 75/15 درصد در سطح ضعیف، 8/42 درصد در سطح متوسط، 25/41 درصد در سطح خوب گزارش شد. بین مقطع تحصیلی و میزان مشروط شدن دانشجویان ارتباط معنی داری دیده شد.(P<0.05) بحث و نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش، توجه به عواملی که باعث موفقیت تحصیلی در دانشجویان علوم پزشکی می شود، امری ضروری بوده و نیازمند توجه بیشتر مسئولین به بهبود کیفیت دانشگاه ها، نحوه پذیرش دانشجو، بهبود امکانات رفاهی و توجه به انگیزه و علاقه دانشجویان و رفع مشکل اشتغال می باشد
واژه‌های کلیدی: تحقیق، افت تحصیلی، مشاوره تحصیلی
متن کامل [PDF 229 kb]   (2301 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش بهداشت
دریافت: 1392/7/16 | پذیرش: 1392/8/7 | انتشار: 1392/8/7
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

safari N, gharli pour Z, hosaini F, facor ziba M, Dashdebi K, tavasoli E et al . A Survey on The Behavioral Styles of Students In Scientific Research Environments. J. Ilam Uni. Med. Sci. 2013; 21 (4) :67-74
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-1239-fa.html

صفری ناهید، قارلی پور ذبیح اله، حسینی فاطمه، فکور زیبا محمدرضا، قبادی داشدبی کامل، توسلی الهه و همکاران.. بررسی شیوه های رفتاری دانشجویان در محیط های علمی-پژوهشی. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1392; 21 (4) :67-74

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-1239-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 4 - ( ضمیمه تابستان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام Journal of Ilam University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4643