[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
نمایه ها::
برای نویسندگان::
هزینه چاپ::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سیاست های نشریه ::
بیانیه اخلاقی::
ثبت شکایت::
::
Citation Indices from GS

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations64463744
h-index2720
i10-index18983
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 21، شماره 4 - ( ضمیمه تابستان 1392 ) ::
جلد 21 شماره 4 صفحات 29-21 برگشت به فهرست نسخه ها
پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس مؤلفه های هوش هیجانی
معصومه موسوی ، سعداله هاشمی* 1، سید امیر امین یزدی ، اسماعیل سلطانی ، زینب احمدی ، مصطفی خانزاده ، ستار کیخاونی
1- ، Hashemi.s62@gmail.com
چکیده:   (15118 مشاهده)
مقدمه: هدف از انجام این پژوهش پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس مولفه های هوش هیجانی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز است. مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی تحلیلی و جامعه آماری دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز بود که از این تعداد 185 نفر(99 مرد و 86 زن) به روش تصادفی طبقه ‌ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند برای جمع آوری داده های از پرسش نامه های تعلل ورزی و مقیاس رگه های فراخلقی(TMMS) استفاده شد. سپس داده ها از طریق نرم افزارSPSS وارد نرم افزار شدند و از آزمون های آماری همبستگی برای تجزیه و تحلیل دادها استفاده شد. یافته های پژوهش: یافته های این پژوهش حاکی از آن است که نمره کلی هوش هیجانی، تعلل ورزی تحصیلی را پیش بینی می کند و از بین سه مولفه هوش هیجانی مولفه وضوح احساسات نیز می تواند تعلل ورزی تحصیلی را پیش بینی کند. بحث و نتیجه گیری: با توجه به این یافته ها، می توان با اجرای مداخلاتی چون آموزش هوش هیجانی، تعلل ورزی تحصیلی را در دانشجویان کاهش داد.
واژه‌های کلیدی: تعلل ورزی تحصیلی، هوش هیجانی، دانشجویان کارشناسی ارشد
متن کامل [PDF 393 kb]   (4720 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: روانشناسی
دریافت: 1392/7/14 | پذیرش: 1392/8/1 | انتشار: 1392/8/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mosavi M, hashemi S, yazdi A, soltani E, ahmadi Z, khanzadeh M et al . The Prediction of Academic Procrastination Based on Emotional Intelligence components. J. Ilam Uni. Med. Sci. 2013; 21 (4) :21-29
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-1225-fa.html

موسوی معصومه، هاشمی سعداله، یزدی سید امیر امین، سلطانی اسماعیل، احمدی زینب، خانزاده مصطفی و همکاران.. پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس مؤلفه های هوش هیجانی. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1392; 21 (4) :21-29

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-1225-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 4 - ( ضمیمه تابستان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام Journal of Ilam University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4654