[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
نمایه ها::
برای نویسندگان::
هزینه چاپ::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سیاست های نشریه ::
بیانیه اخلاقی::
ثبت شکایت::
::
Citation Indices from GS

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations62753585
h-index2719
i10-index18578
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 21، شماره 6 - ( آذر ماه 1392 ) ::
جلد 21 شماره 6 صفحات 15-9 برگشت به فهرست نسخه ها
سنجش رابطه استفاده از محیط های آموزش الکترونیکی و وب 2 با مهارت های تحمل فشار روانی، کنترل تکانش و خودآگاهی هیجانی در دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور
حسین مهدی زاده1 ، مریم عزیزی* 2، فریبا مهدی زاده3
1- دانشگاه ایلام
2- دانشگاه پیام نور ، azizi.maryam7@yahoo.com
3- دانشگاه علوم پزشکی ایلام
چکیده:   (7927 مشاهده)
چکیده مقدمه : فناوری های نوین همه عرصه های زندگی بشر و از جمله آموزش را متاثر نموده است و آموزش پزشکی از این امر مستثنی نیست. این پژوهش با هدف بررسی میزان دانش و مهارت دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور در زمینه کار با محیط های آموزش الکترونیکی، میزان اعتقاد آنها به اثربخشی استفاده از این محیط ها در فرایند یادگیری و سرانجام میزان کاربرد این محیط ها توسط آنها صورت گرفته است. مواد و روش ها : جامعه آماری این تحقیق، کلیه دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور بوده اند که 370 نفر از آنها به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار جمع آوری داده، یک پرسشنامه محقق ساخته بوده که بر اساس ضریب آلفای کرونباخ پایایی آن برای متغیرهای اساسی تحقیق قابل قبول برآورد گردید. یافته های پژوهش : نتایج این تحقیق حاکی از این است که میزان اعتقاد 69.5 درصد از پاسخگویان به اثربخشی محیط های آموزش الکترونیکی در حد متوسط، میزان دانش و مهارت 48.9 درصد از پاسخگویان در زمینه کار با محیط های آموزش الکترونیکی در حد کم و میزان استفاده 43.0 درصد پاسخگویان از این محیط ها در حد کم بوده است. همچنین مقایسه پاسخگویان دختر و پسر نشان می دهد که میزان دانش و مهارت و همچنین میزان کاربرد محیط های آموزش الکترونیکی توسط پاسخگویان پسر بیش از پاسخگویان دختر بوده است. بحث و نتیجه گیری : با توجه به نتایج توصیه می گردد عوامل و موانع فراروی کاربرد محیط های آموزش الکترونیکی در دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور از دیدگاه دانشجویان این دانشگاه ها مورد بررسی قرار گیرد.
واژه‌های کلیدی: آموزش الکترونیکی، آموزش پزشکی، محیط های آموزش الکترونیکی
متن کامل [PDF 419 kb]   (2222 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تکنولوژی آموزشی
دریافت: 1390/7/27 | پذیرش: 1392/9/18 | انتشار: 1392/9/18
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mahdizadeh H, azizi M, mehdizadeh F. On Medical Sciences Universities students’ Application of E-learning Environments: A Case Study in Medical Sciences Universities in West of Iran. J. Ilam Uni. Med. Sci. 2013; 21 (6) :9-15
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-412-fa.html

مهدی زاده حسین، عزیزی مریم، مهدی زاده فریبا. سنجش رابطه استفاده از محیط های آموزش الکترونیکی و وب 2 با مهارت های تحمل فشار روانی، کنترل تکانش و خودآگاهی هیجانی در دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی غرب کشور. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1392; 21 (6) :9-15

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-412-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 21، شماره 6 - ( آذر ماه 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام Journal of Ilam University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4643