[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: درباره نشريه :: صفحه اصلي :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
نمایه ها::
برای نویسندگان::
هزینه چاپ::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
سیاست های نشریه ::
بیانیه اخلاقی::
ثبت شکایت::
::
Citation Indices from GS

Citation Indices from GS

AllSince 2019
Citations63203627
h-index2719
i10-index18779
..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
ثبت شده در

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
:: دوره 15، شماره 2 - ( 4-1386 ) ::
جلد 15 شماره 2 صفحات 51-45 برگشت به فهرست نسخه ها
The Effect of Semantic – training Intervention Based on Meeker's Method on Semantic-cognitive Performance on 3rd to 5th Grade Elementary School Students in Isfahan
جهانشاه محمدزاده*
دانشگاه ایلام
چکیده:   (9621 مشاهده)
چکیده مقدمه : این پژوهش به منظور بررسی تأثیر مداخله آموزشی به روش میکر بر عملکرد شناختی- معنایی دانش‌آموزان کلاسهای سوم تا پنجم ابتدایی انجام شد . 60 نفر از دانش‌آموزانی که در پیش آزمون نمره کمتری کسب کرده بودند انتخاب و بطور تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل، دسته بندی شدند . متغیر مستقل در این پژوهش آموزش شناختی- معنایی به روش میکر بود . جهت محاسبه تأثیر مداخله آموزشی از روش تحلیل کواریانس (ANCOVA) استفاده شد . مواد و روش ها : ابزار مورد استفاده در این پژوهش خرده آزمونهای شناختی معنایی میکر است در ابتدا این خرده آزمونها بر روی دانش آموزان پایه های سوم تا پنجم ابتدایی هنجاریابی شد و سپس دانش آموزانی که در پیش آزمون نمرات کتبی را کسب کرده بودند تحت مداخله آموزشی به روش میکر قرار گرفتند. یافته های پژوهش : نتایج سه تحلیل کواریانس جداگانه ، حاکی از تفاوت معنی دار بین دو گروه آزمایشی و کنترل بود (001/0P<) ، به این ترتیب ، آموزش منجر به بهبود عملکرد شناختی-معنایی گروه آزمایشی شد . نتیجه گیری نهایی : نتایج این پژوهش لزوم توجه به شناسایی توانمندیهای دانش‌آموزان ( نقاط ضعف و قوت) در دوره ابتدایی و افزایش عملکرد شناختی آنها را مورد توجه قرار می دهد .
متن کامل [DOC 145 kb]   (4471 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1387/11/8 | انتشار: 1386/4/24
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

The Effect of Semantic – training Intervention Based on Meeker's Method on Semantic-cognitive Performance on 3rd to 5th Grade Elementary School Students in Isfahan. J. Ilam Uni. Med. Sci. 2007; 15 (2) :45-51
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-34-fa.html

محمدزاده جهانشاه. The Effect of Semantic – training Intervention Based on Meeker's Method on Semantic-cognitive Performance on 3rd to 5th Grade Elementary School Students in Isfahan. مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1386; 15 (2) :45-51

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-34-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 15، شماره 2 - ( 4-1386 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله دانشگاه علوم پزشکی ایلام Journal of Ilam University of Medical Sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.16 seconds with 41 queries by YEKTAWEB 4646