[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 21، شماره 4 - ( ضمیمه تابستان 1392 ) ::
جلد 21 شماره 4 صفحات 21-29 برگشت به فهرست نسخه ها
پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس مؤلفه های هوش هیجانی
معصومه موسوی، سعداله هاشمی 1، سید امیر امین یزدی، اسماعیل سلطانی، زینب احمدی، مصطفی خانزاده، ستار کیخاونی
1- ، Hashemi.s62@gmail.com
چکیده:   (10220 مشاهده)
مقدمه: هدف از انجام این پژوهش پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس مولفه های هوش هیجانی در دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز است. مواد و روش ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی تحلیلی و جامعه آماری دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه شیراز بود که از این تعداد 185 نفر(99 مرد و 86 زن) به روش تصادفی طبقه ‌ای به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند برای جمع آوری داده های از پرسش نامه های تعلل ورزی و مقیاس رگه های فراخلقی(TMMS) استفاده شد. سپس داده ها از طریق نرم افزارSPSS وارد نرم افزار شدند و از آزمون های آماری همبستگی برای تجزیه و تحلیل دادها استفاده شد. یافته های پژوهش: یافته های این پژوهش حاکی از آن است که نمره کلی هوش هیجانی، تعلل ورزی تحصیلی را پیش بینی می کند و از بین سه مولفه هوش هیجانی مولفه وضوح احساسات نیز می تواند تعلل ورزی تحصیلی را پیش بینی کند. بحث و نتیجه گیری: با توجه به این یافته ها، می توان با اجرای مداخلاتی چون آموزش هوش هیجانی، تعلل ورزی تحصیلی را در دانشجویان کاهش داد.
واژه‌های کلیدی: تعلل ورزی تحصیلی، هوش هیجانی، دانشجویان کارشناسی ارشد
متن کامل [PDF 393 kb]   (2778 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: روانشناسی
دریافت: ۱۳۹۲/۷/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۲/۸/۱ | انتشار: ۱۳۹۲/۸/۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA code


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

mosavi M, hashemi S, yazdi A, soltani E, ahmadi Z, khanzadeh M et al . The Prediction of Academic Procrastination Based on Emotional Intelligence components. sjimu. 2013; 21 (4) :21-29
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-1225-fa.html

موسوی معصومه، هاشمی سعداله، یزدی سید امیر امین، سلطانی اسماعیل، احمدی زینب، خانزاده مصطفی و همکاران.. پیش بینی تعلل ورزی تحصیلی بر اساس مؤلفه های هوش هیجانی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1392; 21 (4) :21-29

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-1225-fa.html



دوره 21، شماره 4 - ( ضمیمه تابستان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پزوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام scientific journal of ilam university of medical sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3781