[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 22، شماره 1 - ( 1-1393 ) ::
جلد 22 شماره 1 صفحات 59-63 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه تاثیر تدریس به شیوه آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی، بر پیشرفت تحصیلی در درس تغذیه در دانشجویان مامایی
زهرا وحدت شریعت پناهی1، مریم وحدت شریعت پناهی 2
1- استاديار دانشکده پزشکی
2- دانشيار دانشکده تغذیه ، drmvahdat@yahoo.com
چکیده:   (5662 مشاهده)

  مقدمه: روش حل مسئله ، مهارت های یادگیری و فهم در س را در دانشجو زیاد می کند. هدف از انجام این مطالعه، مقایسه ارائه درس تغذیه نظری به صورت معرفی بیمار با ارائه روش متداول سخنرانی بوده است.

  روش ها: در این مطالعه ی نیمه تجربی،20 نفر از دانشجویان رشته ی مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام که دارای واحد تغذیه بودند، به روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. هشت جلسه ی ابتدای درس به شکل سخنرانی و هشت جلسه انتهایی با روش حل مسئله ارائه گردید. در انتهای دو دوره میزان غیبت، نمره امتحانی کسب شده، مدت زمان صرف شده برای مطالعه دروس امتحان و میزان رضایتمندی مقایسه شدند.

  نتایج: میانگین نمره ی دانشجویان در دوره ی دوم مطالعه، به شکل معنی داری بیش تر از دوره ی اول مطالعه بود ) 04 / 0 . ( P= میانگین زمان مصرف شده برای مطالعه در دوره ی دوم بررسی به شکل معنی داری کم تر از دوره ی اول مطالعه بود (02 / 0 . ( P= درصد رضایت از شیوه تدریس در نیمه دوم مطالعه بیشتر از نیمه اول بود ) 01 / 0 . ( P= در میانگین روزهای غیبت در دو دوره تفاوت ی دیده نشد ) 6 / 0 . ( P=

  نتیجه گیری: روش ارائه درس تغذیه نظری به شکل آموزش مبتنی بر حل مسئله می تواند بر میزان یادگیری و رضایتمندی دانشجو درکلاس درس بیفزاید.

 

واژه‌های کلیدی: آموزش مبتنی بر حل مسئله، درس تغذیه، دانشجویان مامایی، آموزش سنتی
متن کامل [PDF 339 kb]   (1924 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: آموزش مامایی
دریافت: ۱۳۹۲/۶/۵ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۱/۵ | انتشار: ۱۳۹۳/۲/۱۶
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vahdat Shariatpanahi Z, Vahdat Shariatpanahi M. Comparing the Effect of Presenting the Course of Nutrition as Problem Based Learning with Method of Lecture in Level of Learning and Presence in the Class in midwifery Students . sjimu. 2014; 22 (1) :59-63
URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-1161-fa.html

وحدت شریعت پناهی زهرا، وحدت شریعت پناهی مریم. مقایسه تاثیر تدریس به شیوه آموزش مبتنی بر حل مسئله با روش سخنرانی، بر پیشرفت تحصیلی در درس تغذیه در دانشجویان مامایی. مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. 1393; 22 (1) :59-63

URL: http://sjimu.medilam.ac.ir/article-1-1161-fa.html



دوره 22، شماره 1 - ( 1-1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
مجله علمی پزوهشی دانشگاه علوم پزشکی ایلام scientific journal of ilam university of medical sciences
Persian site map - English site map - Created in 0.23 seconds with 31 queries by YEKTAWEB 3647